Головна Методична робота Реєстрація Вхід
Меню сайту

Форма входу


Календар
«  Грудень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Методична робота в Центрі позашкільної освіти
Методична робота в ЦПО є важливою складовою розвитку професійної майстерності педагога, його творчого потенціалу, що має за мету досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу. В установі створено методичну службу,яка на діагностичній основі забезпечує безперервне підвищення професійного рівня кожного керівника гуртка з урахуванням його інтересів та індивідуальних особливостей.Методичне забезпечення здійснюється шляхом створення методичних об’єднань, методичних оперативок, методичної ради, школи молодого керівника гуртка, творчих груп, постійно діючого семінару.
Організаційним центром методичної роботи з педагогічними працівниками установи є методичний кабінет. Методичний кабінет діє під керівництвом заступника директора з навчально-виховної роботи та методичної ради, яка спрямовує і координує всі напрями його діяльності.
Основною метою діяльності методкабінету є створення інформаційно-методичної бази для керівників гуртків, удосконалення їхньої професійної кваліфікації та самоосвіти.
Моніторинг освітніх запитів батьків, вихованців і творчого потенціалу вчительського колективу – передумова ефективного та обґрунтованого планування методичної роботи, накреслення основних завдань шляхів і способів їх реалізації. Творчий моніторинг у ЦПО здійснюємо через: - анкетування педагогічного колективу, батьків, вихованців; - спостереження за професійним зростанням керівників гуртків під час відвідування занять адміністрацією установи, практичним психологом; - узагальнення досвіду педагога під час проходження атестації; - творчі звіти, фестивалі педагогів, що атестуються; - участь у конкурсі «Краще заняття місяця», «Джерело творчості», «Творчі сходинки педагогів Волині», «Кращий позашкільний заклад»; - аналіз участі вихованців в конкурсах, турнірах, виставках, олімпіадах, фестивалях; - психолого-соціологічні спостереження за діяльністю вихованців.
Виходячи з результатів моніторингових досліджень, визначаємо єдину науково-методичну проблему установи, відділу, керівника гуртка, здійснюємо вибір змісту, форм і методів науково-методичної роботи. Процес її планування має наступні етапи: - адміністративна нарада; - засідання методичного об’єднання керівників гуртків відділів з питань планування; - складання плану роботи на навчальний рік установи, методичної ради, школи молодого керівника гуртка.
В травні перед складанням річного плану проводимо діагностування керівників гуртків. Формуючи план роботи на навчальний рік, проектуємо очікувані результати, видаємо наказ «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами».
У Центрі позашкільної освіти сформовано систему методичної роботи з педагогами, яка містить індивідуальні, групові, загальні форми , що тісно взаємозв’язані і доповнюють одна одну. Індивідуальні: самоосвіта, індивідуальні консультації, наставництво, дистанційне навчання, перепідготовка та атестація, публікація в пресі. Групові: робота методоб’єднань керівників гуртків відділів, творчі групи педагогів, школа молодого керівника гуртка, робота майстер класу, взаємовідвідування занять молодими вчителями з метою аналізу проблем і пошуків шляхів їх вирішення, що полегшує перший етап адаптації молодого керівника гуртка до педагогічної діяльності; відвідування занять досвідчених колег, педагогів наставників. Загальні: робота педагогічної ради, психолого-педагогічні семінари – практикуми, досягнення психолого-педагогічної науки, передовий педагогічний досвід, аналіз навчальних досягнень вихованців, їх вихованість, рівень морального та інтелектуального розвитку, аналіз відвіданих занять, виховних заходів, питання підготовки до підсумкових контрольних занять, сценарії виховних заходів-свят, питання підготовки і проведення семінарів-практикумів для педагогів-організаторів шкіл міста, який проходить один раз в 2 місяці. Питання організації творчих конкурсів, турнірів, фестивалів, організація здійснення дослідницької роботи, розробка методичних інструментів для встановлення ефективності нововведень, результатів експериментальних досліджень, пошук нових навчальних технологій.
Професійне зростання керівника гуртка завжди було і буде пов’язане з пошуком відповіді на питання «як», «що», «чому». Переконані вчительський професіоналізм залежить від його теоретичної підготовки.
На розвиток педагогічно-теоретичного мислення покликані працювати педагогічні ради які є науково-педагогічними, психолого-педагогічними просто тематичними чи проблемними. В комплексі теоретичне «живлення» керівника гуртка через систему науково-педагогічних педрад стає нормою і одним із пріоритетних напрямків методичної роботи. Приклад таких інтерактивних педрад: тренінг, педагогічний ринг, методичний день, дебати, мозковий штурм та інші. Як свідчить практика, основною структурною одиницею науково-методичної роботи нашого закладу є методична рада, засідання яких проходять раз на два місяці. План роботи методичної ради спрямований на поліпшення теоретичної, методичної та практичної підготовки педагогів, їхнього загальнокультурного рівня.
Головне в методичній роботі ради надавати реально дієву допомогу всім членам педагогічного колективу і спрямовувати роботу на вдосконалення професійної майстерності на пошук шляхів розвитку педагогічної творчості. Першочергове завдання методичної ради ЦПО – бути поруч, вчасно порадити, допомогти і підтримати.
Однією з найбільш результативних колективних форм науково-методичної роботи з педагогічними кадрами є методичні об’єднання, тому в структурі методичної роботи центру діють методичні об’єднання керівників гуртків відділів які працюють за окремими планами.
Щорічно в наказі «про розподіл обов’язків методичної служби» визначається форма методичної роботи та відповідальні за роботу м/о. Очолює методичні об’єднання голова – методист вищої категорії – педагог зі значним досвідом роботи, який має високий професійний рівень та користується авторитетом у колективі. Засідання м/о проходять 4 рази на рік, оформляються протоколами. Крім того, щомісячно методист, який керує його роботою проводить методичні оперативки з метою своєчасного надання педагогам науково-методичної і практичної допомоги в організації навчально-виховного процесу. Методоб’єднання є однією з найефективніших структур методичної роботи.
Відома істина – «Вчитель вчиться все життя». Все своє трудове життя педагог перебуває у постійному розвитку, і все своє життя він – дослідник. Саме науково-методична діяльність найбільше впливає на формування професіоналізму вчителя. Вона великою мірою сприяє навчанню на різних проблемних курсах підвищення кваліфікації і самоосвітня робота. Як постійна форма діяльності керівника гуртка – самоосвіта.
Однією з найбільш ефективних форм передачі й запровадження кращого педагогічного досвіду – наставництво.
Також діє школа молодого керівника гуртка, в рамках якої організоване наставництво, що є однією з ефективних форм передачі і впровадження кращого педагогічного досвіду. У «Школі молодого керівника гуртка» ми розкриваємо й планомірно виховуємо індивідуальні педагогічні особливості, духовні сили педагога початківця. «Школа молодого керівника гуртка» дозволяє колективу педагогів узгодити свої методичні, психологічні й педагогічні позиції, зміцнює товариські зв’язки між колегами, робить молодого вчителя володарем секретів майстерності, накопиченої поколіннями наших вчителів.
Структура методичної роботи базується на попередньому діагностуванні, вивчення інтересів, побажань, запитів керівників гуртків та вихованців.
Методичний кабінет
Засідання методичної ради
Відкрите заняття з англійської мови для пізнайчат
Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz